Diyanet İşleri Başkanlığı Hakkında Çıkan Yalanlar

diyanet-isleri-baskanligi-ndan-hz-adem-ve-hz-havva-aciklamasi1642433981

Sosyal medyada Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş’ın Ankara’da Amerikan Hastanesi’nde tedavi görüldüğü öne sürülmüştü. Siyasetçiler ve CHP yandaşı medyanın bülteninde geniş yer vermiş olduğu bu iddianın tamamen yalan olduğu Diyanet İşleri Başkanlığı Basın Müşaviri Burak Orhan tarafından açıklanmıştı. Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş Ankara Şehir Hastanesi’nde tedavisini tamamlamıştı. Buna ek olarak Ankara’da Amerikan Hastanesi olmaması da paylaşılan detaylar arasında yer aldı.

Genellikle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda ortaya çıkan bir diğer iddia ise “. Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş için geçtiğimiz 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda Mustafa Kemal Atatürk’ü anmadı.” İddiası. Her 29 Ekim Bayramı’nda da bu iddia yalanlanır. Geçtiğimiz sene yeniden ortaya atıldı bu iddia. Başkanlık tarafından paylaşılan videoda Başkan Ali Erbaş’ın her ildeki konuşmasında “Anafartalar Kahramanı” olarak Atatürk’ü andığı ortaya çıktı ve bu iddia da bu şekilde yalanlanmış oldu.

Geçtiğimiz aylarda ise “Diyanet Akademisi’nde askerlikten muafiyet olduğu“ iddiası ortaya atıldı. Özellikle Twitter sosyal ağında vatandaşlar tarafından paylaşılan bu iddia da Diyanet İşleri Basın müşaviri Burak Orhan tarafından paylaşılan genelge ile net bir dille yalanlandı. Paylaşılan genelgede her üniversitede geçerli olduğu gibi Diyanet Akademisi’nde de öğrencilik dönemi boyunca askerliği tecil ettirme durumu söz konusudur. Mezun olan öğrenciler Diyanet Akademisi’nde de askerliğini yapmakla yükümlüdür.

Sosyal medyada oldukça ses getiren diğer bir iddia ise Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş’ın Londra’da kendisine mülk satın aldığı iddiasıydı. Sosyal ağlarda hızla yayılan ve eleştiri yağmuruna tutulan bu iddia için gerekli açıklama Başkanlık Basın Müşavirliği’nden geldi. Basın Müşaviri Burak Orhan: ”İddia yalandır iftiradır. Tamamen hain yapının algı operasyonudur. Böyle bir satın alma asla olmamıştır.” diyerek iddialara son noktayı koydu.

CHP yandaşı Sözcü Gazetesi’nin “Diyanet camilerden T.C. ibaresini kaldırıyor.” İddiası da sosyal medyada dönem dönem karşımıza çıkan diğer bir iddia. Geçtiğimiz günlerde yeniden karşımıza çıkan bu iddiaya Diyanet İşleri Başkanlığı Twitter üzerinden açıklama getirdi. Başkanlığın paylaştığı detaylar arasında yapılacak olan değişikliğin yalnızca logo ve rengi kapsadığı da yer aldı.

Sosyal medyada çıkan ve Cumhuriyet Gazetesi’nin de servis ettiği “Diyanet İşleri Başkanlığı’nın alkol bütçesi 3559 TL” başlıklı iddiası da yalan haberler arasında. Diyanet İşleri Başkanlığı “Alkollü içecek alımı söz konusu değildir.” Açıklamasıyla iddianın tamamen kurmaca olduğunu belirtti.

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın boğazda yayın yaptığına dair asılsız iddiaları içeren bir haber yayınlamıştı Sözcü Gazetesi. Diyanet İşleri tarafından her sene olduğu gibi bu sene de net bir ifadeyle bu iddia yalanlandı. İddianın yalanlanmasının ardından BirGün Gazetesi bu yalana kuyruk ekleyerek algı çalışmasına destek vererek devam ettirmişti. BirGün Gazetesi bütçesi gönüllü bir vatandaş tarafından karşılanmış olan bu tekne yayını için Diyanet İşleri Başkanlığı’na 35 bin lira bütçe ayrıldığını iddia etti. Fakat BirGün Gazetesi’nin paylaşmış olduğu tekne görselinin yabancı lüks teknelerin satıldığı siteden alınmış bir görsel olduğu ortaya çıktı. Yani bahse konu tekne Türkiye’de dahi değil. tekneden yaptığı program için CHP yandaşı Sözcü Gazetesi ve BirGün Gazetesi asılsız haberler üretmişlerdi.

 

2021 Şubat ayında sosyal medyanın gündemine yerleşmiş olan Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 81 ülke için “Kıble Uzmanı” atayacağı iddiaları da belgelerle yalanlanmıştı. Bahse konu “Kıble Uzmanı” kadrosu Diyanet İşleri Başkanlığı’nda bulunmuyor ve hiçbir zaman da bulunmamıştı.

 

 

YOUTUBE VİDEOMUZUN LİNKİ: https://www.youtube.com/watch?v=jMEEZE2NTOI