Ercan Gün, Hrant Dink cinayeti öncesi Zaman’dan FOX TV’ye yerleştirildi

Ercan-Gün

Zaman gazetesinde 14 yıl muhabirlik yapan Ercan Gün’ün, FETÖ tarafından Hrant Dink cinayetinden 11 gün önce FOX TV’ye yerleştirildiği tespit edildi. Hatırlanacağı üzere Ogün Samast’ın Türk bayraklı görüntüsü ilk olarak FOX TV’de yayımlanmıştı. Samast’ın görüntüsü, cinayetten kısa bir süre önce FOX TV’ye geçen Ercan Gün üzerinden FOX TV’ye ulaştırıldı. Ercan Gün; Zaman gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı, Bugün gazetesi Haber Müdürü Adem Yavuz Arslan, Aksiyon dergisinden Faruk Mercan ve emniyet mensuplarının imamlığını yapan avukat Halil İbrahim Koca ile 30 Ocak 2007 tarihinde Zaman binasında buluştu. Gün’e 44 saniyelik görüntü orada yapılan görüşmede verildi.

Kıdem tazminatı yalanı

Gün, FETÖ tarafından, Samast’ın eline Türk bayrağı tutuşturulan görüntüleri yayımlamak için görevlendirildi. O dönemde FOX TV logosu kullanılmadığı için de söz konusu görüntüler aynı çatı altındaki başka bir kanalda yayımlandı. Savcılık, Ercan Gün’e Zaman gazetesine 30 Ocak’ta yaptığı ziyareti sordu. Gün, görüşmenin kıdem tazminatı alacağıyla ilgili olduğu savundu. Hrant Dink soruşturmasına bakan Savcı Gökalp Kökçü, kayyuma devredilen ve Zaman gazetesinin sahibi olduğu Feza Gazetecilik’ten ilgili evrakları istedi. Kayyumlar da kıdem tazminatı bordrosu evrağını savcıya gönderdi. Bordroda, Gün’ün kıdem tazminatını 12 Ocak 2007’de nakit olarak aldığı, tazminat miktarına ve alacağının bulunduğuna dair itiraza kayıt şerhi düşmediği bildirildi.

Benzer gönderiler